Overstappen van internetprovider. Hoe werkt dat ?
U kan tegenwoordig heel gemakkelijk veranderen van internetprovider. U kunt overstappen om de volgende redenen :

  • Sneller internet
  • Betere Kwaliteit TV
  • Goedkoper

De overstap is geregeld na ongeveer 14 dagen. U wilt natuurlijk wel een actieve internetverbinding behouden. Om te vermijden dat u zonder internet valt, raden we u aan uw huidige abonnement pas op te zeggen, nadat u een activatiedatum van uw nieuwe internetprovider heeft ontvangen.  Om 100% op veilig te spelen, kan u er ook voor opteren uw opzeg pas in te dienen nadat uw nieuwe provider de aansluiting effectief geactiveerd heeft, en u dus reeds surft via de nieuwe provider.

Wanneer kan u overstappen?

U kan overstappen wanneer u wil. Dankzij de nieuwe telecom wet moet u voortaan geen opzegvergoeding meer betalen. Tenzij je dat in de eerste zes maanden van je contract doet, dan betaal je wel, maar niet meer dan het resterend abonnementsgeld voor die periode.

 

U heeft een vaste telefoonlijn van Belgacom en wilt een nieuwe ADSL provider

Dit is veruit de meest eenvoudige overstap die u kan maken zonder enige technische interventie.

Na een 10 tal dagen krijgt u een activatiedatum per post en/of mail van uw nieuwe provider. Op die datum zegt u uw contract bij uw huidige internetprovider op. U krijgt van uw nieuwe provider ook een paswoord en gebruikersnaam die u in uw modem moet instellen. Vanaf dat moment bent u online bij uw nieuwe provider. Indien gewenst belt uw even binnen bij uw nieuwe provider en zij helpen u verder zodat uw binnen de 5 minuten zorgeloos kan surfen.

Doorgaans kan u uw huidige modem gewoon gebruiken bij de nieuwe provider. Als uw nieuwe abonnement een ADSL2+ techologie betreft, controleer dan wel eerst of u huidige modem dit ondersteund. (is uw modem 2 jaar of jonger, dan is dit meestal het geval)

 


U hebt geen vaste telefoonlijn van Belgacom en wilt een nieuwe ADSL provider

Aangezien u (waarschijnlijk) geen actieve vaste lijn hebt bij Belgacom moet u bij uw bestelling kiezen voor een “raw copper” aansluiting. Dit is een telefoonlijn waarmee u niet kunt bellen, maar wel mee kunt internetten via ADSL. De kosten voor deze lijn worden meegenomen indien u in de vergelijking aangeeft dat u nog geen actieve telefoonlijn hebt. Uw nieuwe provider zal dan de kosten van de vaste lijn op zich nemen. U ontvangt dus slechts 1 factuur.

Na een 10 tal dagen krijgt u een activatiedatum per post en/of mail van uw nieuwe provider. Op die datum zegt u uw contract bij uw huidige internetprovider op. De nieuwe provider zal in de meeste gevallen ook een technieker bij u ter plaatse sturen om de voorbereiding van uw ADSL aansluiting in orde te maken. Verder krijgt u van uw nieuwe provider ook een paswoord en gebruikersnaam die u in uw modem moet instellen. Vanaf dat moment bent u online bij uw nieuwe provider. Indien gewenst belt uw even binnen bij uw nieuwe provider en zij helpen u verder zodat uw binnen de 5 minuten zorgeloos kan surfen.


U stapt over van Telenet (kabel) naar een nieuwe ADSL provider

Aangezien u (waarschijnlijk) geen actieve vaste lijn hebt bij Belgacom moet u bij uw bestelling kiezen voor een “raw copper” aansluiting. Dit is een telefoonlijn waarmee u niet kunt bellen, maar wel mee kunt internetten via ADSL. De kosten voor deze lijn worden meegenomen indien u in de vergelijking aangeeft dat u nog geen actieve telefoonlijn hebt. Uw nieuwe provider zal dan de kosten van de vaste lijn op zich nemen. U ontvangt dus slechts 1 factuur.

Na een 10 tal dagen krijgt u een activatiedatum per post en/of mail van uw nieuwe provider. Op dat moment zegt u uw contract bij uw huidige internetprovider op. De nieuwe provider zal in de meeste gevallen ook een technieker bij u ter plaatse sturen om de voorbereiding van uw ADSL aansluiting in orde te maken. Verder krijgt u van uw nieuwe provider ook een paswoord en gebruikersnaam die u in uw modem moet instellen. Vanaf dat moment bent u online bij uw nieuwe provider. Indien gewenst belt uw even binnen bij uw nieuwe provider en zij helpen u verder zodat uw binnen de 5 minuten zorgeloos kan surfen.

Een kabelmodem werkt anders dan ee ADSL modem. U dient dus bij uw aanvraag onmiddellijk een nieuwe modem mee te bestellen.

 


U stapt over van een ADSL provider naar Telenet (kabel)

Aangezien Telenet in Vlaanderen nu volledige dekking heeft is ook dit een eenvoudige oplossing. U kiest op iedereenbespaart.be de voor u beste Telenet oplossing. Na u te hebben geïnformeerd over het product wordt u op de online bestelpagina van het betreffende Telenet product. Vervolgens zal Telenet met u een afspraak maken om bij u thuis de internetaansluiting te komen installeren.  Zorg er wel voor dat u reeds een kabelverbinding heeft in uw woning (voor o.a. kabel televisie).

Een kabelmodem werkt anders dan een ADSL modem. U dient dus bij uw aanvraag onmiddellijk een nieuwe modem mee te bestellen.

vergelijken